Grant M Banku "Odlotowi Matematycy"

**********

Stało się ! W dniu dzisiejszym nastąpiło podsumowanie realizacji grantu M Banku „Odlotowi matematycy”. W naszym przedszkolu odbył się Konkurs Matematyczny OMBIBUS. Do naszej placówki zawitali goście z rybnickich placówek, którzy zmierzyli się ze sobą w matematycznych potyczkach i wykazali się nie lada umiejętnościami. Wśród przygotowanych przez nauczycielki- Panią Ewę i Olę konkurencji było między innymi:

- Kodowanie za pomocą kubeczków

- Kodowanie trasy za pomocą strzałek

- liczenie w pamięci – zadania z treścią

- umiejętność rozróżniania stron – prawa, lewa

- układanie wg podanego wzoru figur geometrycznych

- zadania z wykorzystaniem znaków większości i mniejszości oraz wiele innych.

Dzieciaki szły jak przysłowiowa burza i wszyscy radzili sobie doskonale!

Jury, w składzie: Pani Dyrektor Olga Wodecka- Oskroba, Pan Radny Miasta Rybnika Łukasz Kłosek oraz przedstawicielka Rady Rodziców Pani Stefania Buchalik- Ulman, miało nie lada wyzwanie aby ocenić naszych matematycznych mistrzów, gdyż szybkość z jaką reagowali i wykonywali poszczególne zadania była zawrotna.

Po długich obradach i przeliczeniu punktów wyłoniono zwycięzców:

I Miejsce – Przedszkole nr 17 w Rybniku

II Miejsce Przedszkole nr 29 W Rybniku

III Miejsce Przedszkole nr 22 w Rybniku

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy posiadanej wiedzy matematycznej i zapraszamy za rok!

W miesiącu marcu grupa Muminki zrealizowała następujące zagadnienia:

- Zajęcia matematyczne z wykorzystaniem "Gry w znaczki" metodą Marii Montessori.

- Nauka podziału na tysiące, setki, dziesiątki i jedności.

W miesiącu Kwietniu zrealizowaliśmy w grupie Muminki:

- Zajęcia matematyczne z wykorzystaniem kostki trójmianowej Montessori- historia króli.

Kształtowanie wyobraźni przestrzennej.

Grupa Delfinki w marcu w ramach projektu zrealizowała nastepujące zadania:
 
 
1. Wykonano gipsowe sesnostopy do kodowania. Stopy wykorzystywane są do realizacji zabaw z kodowaniem w ramach innowacji kolorowe układanie tj nasze kodowanie.

2. Dzieci wykonały sensoryczne pomoce do kodowania wykorzystywane przy realizacji innowacji kolorowe układanie tj nasze kodowanie.

W miesiącu kwietniu w grupie Delfinki zrealizowano:

1. Założenie wiosennego ogródka warzywnego- dzieci miały możliwość poznania różnorodnych gatunków roślin - warzyw i ziół. Przed przystąpieniem do siania przedszkolaki klasyfikowały warzywa, tworzyły zbiory oraz przeliczały paczki z nasionami.

2. " Odlotowe figury" - Przedszkolaki wykonywały ćwiczenia kształtujące i doskonalące orientację przestrzenną wykorzystując rurki konstrukcyjne.

Grupa maluszków w miesiącu marcu wykonała matematyczną pracę pt.  "Roboty z figur geometrycznych".

W najmłodszej grupie- "Groszki" w miesiącu kwietniu zrealizowano:

- Matematyczne zajęcia ruchowe "Gimnastyka w podskokach"

- Zajęcia z orientacji przestrzennej

- "Matematyka ze sznurka i guzika"

Miesiąc Maj- Matematyka w koło

 

W miesiącu maju grupa Groszki spotykała się z matematyką na każdym kroku. Zrealizowaliśmy:

- Zajęcia inspirowane książką K. Dahl i M. Lepp - "Matematyka ze sznurka i guzika"

- Zabawy z woreczkami- rozwijanie motoryki, sprawności liczenia, rzucania i orientacji wzrokowo- ruchowej.

- Matematyka z klamerkami- liczenie, klasyfikowanie i kształtowanie sprawności manualnych

- Matematyczna ścieżka sensoryczna

Informacje ogólne:

Organizatorem konkursu „Rosnę z matematyką” jest Fundacja mBanku. Operatorem konkursu jest Fundacja Dobra Sieć.
2. Celami konkursu są:
■ Rozwijaniu kompetencji matematycznych wśród dzieci objętych edukacją przedszkolną i promowanie dobrych praktyk w tym zakresie;
■ Promowanie postrzegania matematyki jako dziedziny obecnej w życiu codziennym, wraz z jej praktycznym zastosowaniem;
■ Popularyzacja metod nauczania matematyki, opartych na:
– praktycznym zastosowaniu matematyki,
– bezpośrednim zaangażowaniu dzieci,
– wykorzystaniu metod pracy w grupie i aktywności ruchowej;
■ Włączenie rodziców i innych osób z najbliższego otoczenia dzieci w rozwijanie ich kompetencji matematycznych poprzez:
– dzielenie się wiedzą na temat angażujących metod nauczania matematyki dzieci objętych edukacją przedszkolną,
– zachęcanie do aktywnego wspierania rozwoju kompetencji matematycznych u najmłodszych,
– promocję adekwatnych do wieku gier i zabaw wspierających edukację matematyczną;
■ Promocja dobrych praktyk edukacji matematycznej wśród nauczycieli wychowania przedszkolnego;
3. Celem konkursu nie jest finansowanie wyposażenia placówek oraz zakup sprzętu elektronicznego.
4. Dofinansowanie przyznaje się wyłącznie na projekt edukacyjny. Nie można go wykorzystać na inną, bieżącą działalność wnioskodawcy.
5. Minimalna kwota dofinansowania, o jaką można ubiegać w konkursie, to 2 000 zł (dwa tysiące złotych), a maksymalna 5 000 zł
(pięć tysięcy złotych).
6. Dofinansowanie ma formę darowizny. Organizator ma prawo przyznać dofinansowanie w mniejszej kwocie niż wnioskowana.
7. Wkład własny wnioskodawcy nie jest wymagany.

 

Więcej informacji na stronie : https://www.mbank.pl/mfundacja/rosne-z-matematyka/program/

Rybnik. Miasto z ikrą. Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty w Katowicach